Apr 14, 2007

reclamele spun "nu" grasimilor


Comitetul de practica publicitara din Marea Britanie a introdus o serie de reguli noi pentru publicitatea la alimente si bauturi destinate copiilor sub 16 ani. masurile sunt aceleasi cu deciziile luate de Consiliul National al Audiovizualului (CNA) in legatura cu reclamele romanesti: fara exces de grasimi, zahar si sare si fara personaje de desene animate in spoturi.

incepand cu 1 iuloe a.c., realizatorilor de publicitate din Marea Britanie li se va interzice incur
ajarea consumului excesiv de alimente si bauturi si folosirea in mod iresponsabil a a ofertelor promotioanale care creeaza impresia ca unele produse au benificii nutritionale.
de asemenea, este interzisa folosirea personajelor populare sau a eroilor din desene animate in reclame la alimente bogate in grasimi, sare si zahar, dedicate prescolarilor.

Propunerea guvernului britanic inaintata in urma cu doua luni de a interzice complet reclamele tv la alimente bogate in grasimi, sare si zahar a fost respinsa dupa discutiile cu Institul Britanic al Profesionistilor in Publicitate. insa s-a dispus ca reclamele la astfel de produse sa fie insotite de mesaje de avertizare asupra riscului la care se supun consumatorii.

No comments: